Mariborski župan Andrej Fištravec je danes na križišču Titove ceste in Ulice Pariške komune simbolično pripel verigo na ohišje in tako odstranil prvi radar, ki bo, tako kot ostali, odstranjen iz cest in ulic Maribora.


Leta 2012 so Maribor po naročilu takratne občinske oblasti s Kanglerjem na čelu na dobro preračunanih lokacijah preplavili radarji za merjenje hitrosti prometa. Na 22 križiščih ulic in cest Maribora je bilo nameščenih 40 radarjev. Šlo je za javno-zasebno partnerstvo, pri čemer bi zasebni partner, podjetje Iskra, od izrečenih kazni prejemal kar 92 odstotkov denarja. Mariborčanke in Mariborčani so se tej vsiljeni obliki nadzora in pretakanja denarja v zasebne žepe množično uprli in po mestu so zavladali protesti, ki so kasneje “odnesli” bivšega župana.

Po daljših pogajanjih je Mestna občina Maribor s podjetjem Iskra d. d. dosegla pravno formalni sporazum, s katerim so radarji uradno prešli v last Mestne občine Maribor. Kot so pojasnili pri občini so s tem končno prišli do možnosti, da lahko radarje tudi fizično odstranijo.

Odstranjeni bodo tudi preostali radarji

Simbolični odstranitvi radarja sledi odstranitev preostalih radarjev s strani podjetja Nigrad, ki jih bo začasno tudi skladiščilo, še pred tem pa se bo popisala oprema oziroma tehnologija v njih. Dve radarski ohišji pa bosta umeščeni v Muzej narodne osvoboditve kot družbeno-zgodovinski »spomenik«, so sporočili iz Mestne občine Maribor.

»Vesel sem, da smo končno prišli do točke, ko lahko radarje tudi fizično odstranimo iz ulic in cest Maribora. Maribor si ne sme nikoli več dovoliti, da bi katerikoli župan izkoriščevalsko ožemal svoje občane,« je ob tem povedal Fištravec.

Odškodnina v višini skoraj 13 milijonov evrov

Na osnovi prekinitve pogodbe o izvajanju javno-zasebnega partnerstva za izvedbo projekta Nadgradnja in avtomatizacija cestnega prometa v MOM, ki jo je sklenila MO Maribor dne 12. 1. 2012, v času županovanja Franca Kanglerja, je Iskra d. d. je zahtevala odškodnino v višini 12.792.937,40 evrov skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, v kar ni bil vključen DDV. Poravnava z omenjenim podjetjem je bila sklenjena v višini 7 milijonov evrov z vključenim DDV, kar je mariborska občina poravnala v enkratnem znesku. Radarski sistem je s poravnavo prešel v last MOM in s tem tudi fizično odstranitev radarjev v mestu.

Alternativno umirjanje prometa v mestu

Kot so pojasnili pri občini, so raje izbrali alternativno možnost umirjanja prometa v mestu, saj že nekaj let sledijo smernicam trajnostne mobilnosti. V zadnjih letih si intenzivno prizadevajo, da bi uredili širše območje z omejeno hitrostjo vožnje.