Čeprav žensko podjetništvo tradicionalno ni zakoreninjeno v gospodarstvu Evrope, se zanj odloča vse več žensk. Žensko podjetništvo je postalo ena od gonilnih sil gospodarstva, saj prevzema že več kot 20 odstotkov celotne gospodarske aktivnosti.


Največ podjetnic je v Švici, skoraj 51 – odstotkov, v Sloveniji jih je v podjetništvu tretjina. Večinoma upravljajo majhna in mikro podjetja, najmanj pa jih je še vedno na vodilnih položajih v velikih podjetjih, tako imenovanih top menedžerk. Na poti do poslovnega uspeha jih pogosto ovirajo tudi družinske obveznosti, saj po podatkih Statističnega urada Slovenije ženske tedensko posvetijo domačim opravilom 25,5, ure, moški pa le 7,8 ure.

Čeprav žensko podjetništvo tradicionalno ni zakoreninjeno v gospodarstvu Evrope, se zanj odloča vse več žensk.

V Sloveniji je med delovno aktivnim prebivalstvom skoraj polovica žensk, pa vendar obstaja v njihovem položaju glede na moške, kar nekaj razlik. Podatki kažejo, da so ženske bolj izobražene od moških, več jih tudi študira, a še vedno jih je samo tretjina v podjetništvu.

»Delež žensk v podjetništvu ne gre v prid žensk. Še vedno je delež 33,3 – odstotkov, kar je seveda bistveno manj kot je delež moških. Veliko manjši delež žensk je v tistih podjetjih, ki so večja in bolj vplivna in kjer govorimo o top menedžerstvu,« je povedala direktorica Štajerske gospodarske zbornice Aleksandra Podgornik.

Ženska podjetja v začetni fazi dosegajo hitrejšo rast kot moška

Ženske podjetnice se za lastno podjetje v primerjavi z moškimi odločajo v poznejših letih. Zanimiv je tudi podatek, da ženska podjetja v začetni fazi dosegajo hitrejšo rast kot moška podjetja. »Kadar moški rečejo popoldan gremo na pivo, gredo na pivo, ženske pa gredo pa v vrtec po otroka. Ženske potrebujejo pri svojem poslovnem delovanju neko specifiko in malce drugačno podporo, tudi več razumevanja družbe, kajti če je ženska zadovoljna in zaposlena oziroma ima svoje podjetje in se lahko uveljavlja, ni v skrbeh, kakšna bo prihodnost nje ali njene družine,« je razložila Marta Turk iz Gospodarske zbornice Slovenije.

S podjetništvom v EU se ukvarja več kot 10 milijonov žensk

Po podatkih Evropske komisije se v Evropski uniji s podjetništvom ukvarja okoli 10,3 milijona žensk in približno 22,8 milijona moških. Najvišji delež ženskega podjetništva, več kot polovico, ima Švica, Slovenija pa ima tretjino. Mariborske podjetnice smo povprašali, katere lastnosti morajo imeti ženske v poslu.

»Zagotovo veliko mero samozavesti, da naredijo prvi korak in vstopijo v svet podjetništva, kar pogosto ni prav lahko, pa tudi da sledijo svojim odločitvam in če naredijo napako, ki jih podjetnice tudi delajo, to tudi popravijo in gredo naprej,« je poudarila Ana Lotrič iz podjetja Dragoman.

Tanja Ciglarič iz podjetja Creativum pa meni, da je temeljna lastnost vseh podjetnic, da delajo to, kar jih veseli: »Definitivno mora biti vztrajna, samodisciplinirana, imeti mora pravo miselno naravnanost in skrbeti zase, tako fizično kot mentalno.«

Tudi Natalie C. Postružnik iz podjetja Akademija Insights pa meni, da je ključna lastnost uspeha radovednost. »Radovedne bodite, tvegajte, to je ona od stvari, kjer smo ženske mogoče bolj zadržane. Dajte tvegati, poskusit, tudi če spodleti, pa kaj. Spodleti prvič, drugič, petič ali petindvajsetič pa bo uspelo, a ni to boljše.«

Biti dobra podjetnica, pomeni v sebi nositi dovolj močno poslanstvo. Imeti moraš dovolj poguma in energije, ki te žene da želiš spreminjati in spremembo pokazati ter tako videti svoje priložnosti. Postati uspešna podjetnica ni cilj temveč proces, ki lahko traja vse življenje.

Več v prispevku:

Nika Haddad