V ozadju predvolilnih kampanj in pojavljanja na političnem zemljevidu so finančna sredstva, ki strankam omogočajo pojavljanje v medijih in na terenu.


Gospodarjenje političnih strank lahko v veliko pogledih primerjamo z gospodarjenjem v podjetju. Skladno z Zakonom o političnih strankah mora biti financiranje političnih strank transparentno, za obdobje od 1. januarja do 31. decembra morajo stranke vsako leto izdati letno poročilo. Tega so morale stranke v skladu z Zakonom o političnih strankah predložiti agenciji za javnopravne evidence in storitve (Ajpes).

Osrednji prihodek strank v času mandata je pogojen s številom glasov na volitvah. V praksi to pomeni, da uspešnejša stranka na mesečni in letni bazi ter v času mandata prejme več denarja. Kratko malo, če gremo ponovno čez številke nedavnih volitev: Slovenska demokratska stranka je prejela 24,92% glasov, Lista Marja Šarca 12,60%, Socialni demokrati 9,93%, Stranka modernega centa 9,75%, Levica 9,33%, ostalo pa še NSi, Stranka Alenke Bratušek, DeSUS in SNS.

Finančna sredstva so zato zelo pomembna ne le za delovanje stranke, temveč tudi za financiranje predvolilnih kampanj – kar lahko ob višjih finančnih sredstvih in bolje plačanemu strokovnjaku za odnose z javnostmi pomeni večjo težo na lastni strani tehtnice v neposrednem boju proti ostalim.

Več v prispevku:

Simon Cigula