Že od lanskega poletja je zaradi obnove zaprt glavni most čez reko Dravo. Obnova ptujskega mostu bo zaključena 25. avgusta, dober mesec dni pred pogodbenim rokom. Pri 60 let starem mostu je največ dela z izboljševanjem nosilnosti, prenovili pa bodo tudi vozišče, ki bo v celoti zgrajeno na novo.


Predvideli so tudi izgradnjo dveh krožišč – med Zagrebško in Mariborsko cesto ter pri odcepu proti Zadružnemu trgu – a z deli še niso pričeli. Kot so nam sporočili iz Direkcije za infrastrukturo, velikih zapletov pri sanaciji ni, več kot 65 odstotkov del pa je že zaključenih.

Petdeset let stari most, ki povezuje levi in desni breg Drave, predstavlja glavno ptujsko prometnico. »Most je posebnega pomena, saj je med prvimi v Evropi. Ima približno 140 komor, od višine 1 do 4 metrov, vsako posebej moramo očistiti in v vsak vmesni zid, ki je debel skoraj 20-30 centimetrov, zvrtati po 6 lukenj, zato da smo te kable lahko prepeljali oziroma napeli skozi konstrukcijo. Ker gre za zelo kompleksno rekonstrukcijo, so nekateri dobili občutek, da obnova traja dlje časa,« je povedal vodja sektorja za investicije v ceste Tomaž Willenpart.

S projektom je predvideno celovito popravilo mostu, vključno s popravilom temeljev, ki se nahajajo v vodi, in celotne nosilne konstrukcije mostu ter prenova zgornje voziščne konstrukcije, ki bo v celoti zgrajena na novo. »Število členov, ki jih je prej bilo devet, smo zmanjšali na enega. Navzven se to ne vidi, to je vse v sami konstrukciji. Sanacija bo omogočila, da bo most vzdržal še dolgo časa, vsaj 60 let. Preusmeritev prometa je predvidena za 25. avgust, dober mesec pred pogodbenim rokom,« je še dodal Willenpart.

Ptujski most bo znova odprt 25. avgusta.

Ne samo pomislek o predolgem roku za dokončanje del, v javnosti se je pojavljalo tudi vprašanje, zakaj starega mostu ne podrejo in na mestu tega zgradijo novega? »Postavlja se vprašanje, ali je bila bolj racionalna izgradnja vzporednega mostu, ali pa rekonstrukcija. Ocenili so, da je boljša rekonstrukcija,« izpostavlja mestni svetnik SDS Rajko Fajt. Willenpart odgovarja, da bi strošek novega mostu znašal veliko več: »Pozabili so na strošek rušenja obstoječega in strošek predelave odpadkov. Samo predelava odpadkov bi presegla strošek 4 milijonov.«

Obnova mostu čez Dravo je vredna 4,5 milijona evrov in naj bi bila končana predvidoma z začetkom šolskega leta. Posredna povzročena škodo na cestah zaradi obvoza na Puhov most bo znašala veliko več. Mestni svetniki se nadejajo, da bo država poskrbela za škodo. »Želimo, da se dogovori o obnovi obvoznih cest, ki so se zaradi sanacije mostu uničile, začnejo uresničevati po končani sanaciji mostu in da jih sanirajo z državnim in ne občinskim denarjem,« je poudarila mestna svetnica SD Nuška GajšekWillenpart odgovarja, da je zakon jasen in da bodo v skladu z zakonom ceste sanirali.

Več v prispevku:

Nika Haddad