Pospeševanje prodaje preko družbenih omrežij
Skoraj vsaka prodajna aktivnost je danes že tako ali drugače povezana z družbenimi omrežji, ki ponujajo veliko opcij za dosego potencialnih kupcev. Za poslovne stike se največkrat obrnemo na LinkedIn, za dosego različnih ciljnih publik pa na Facebook, a obe orodji nudita razširjen nabor storitev, ki nam lahko pomagajo do še boljših rezultatov. Če nam
manjka znanj s tovrstnih področij, raziščimo, ali je v naši bližini ali na spletu nam ustrezna Linkedin delavnica (kot jo na primer ponuja podjetje Openit) ali pa izobraževanje za oglaševanje na Facebooku.
Linkedin delavnica za prodajo
Kakovostna Linkedin delavnica nam mora za področje prodaje najprej prinesti poznavanje osnov, kot so značilnosti, prednosti in slabosti tega omrežja ter kako poteka optimizacija osebnih profilov. V nadaljevanju pa se moramo seznaniti s tremi večjimi sklopi: priprava vsebin in osebna kredibilnost, povezovanje s ciljnimi skupinami ter pridobivanje prodajnih priložnosti (ali Lead Generation) skupaj s Social Selling, ki je proces razvijanja odnosov preko popularnih omrežij. Poznati moramo namreč, katere vsebine je smiselno objavljati in kakšna naj bo frekvenca, tehnike ter formati objav, tako kot drugod pa imajo tudi tu algoritmi svoje zakonitosti, ki jih moramo usvojiti.
Za grajenje odnosov potrebujemo tudi dodatne veščine, in sicer kako najti potencialne stranke, kako se povezati z njimi oziroma kakšen naj bo prvi stik ter tudi kako vzdrževati in graditi vezi. Med drugim to vključuje neposredno komunikacijo, objavljanje besedil, ki so našim strankam relevantna, dober osebni branding, t.i. social listening, ko preko različnih forumov in spletnih skupin poskušamo izvedeti, kakšno je mnenje uporabnikov o določeni stvari, ter drugo. Z različnimi taktikami lahko hitro zgradimo mrežo, ki bo podpirala naše delovanje.
Linkedin delavnica za marketing
Za področje trženja mora dobra Linkedin delavnica vsebovati pregled možnosti reklamiranja, posebnosti glede B2C oziroma business to consumer aktivnosti ter uporabe LinkedIn pages, pri katerih nas zanima, kaj sporočati javnosti in katere meritve opravljati. Merimo lahko na primer demografske podatke, oglede profila, obiskovalce, sledilce, reakcije, komentarje itd. Seveda je odvisno od naših marketinških ciljev, koliko tovrstnih informacij nas bo zanimalo, saj gre sicer lahko za obsežne količine podatkov in spremljamo le to, kar je potrebno za našo analizo.
Pri oglasih se seznanimo s štirimi opcijami (Sponsored, Message, Dynamic in Text Ads) ter v sklopu teh z različnimi formati (single image, video, carousel, tekst, direktno sporočilo itd.), za B2C pa imamo tudi precej prostora, kljub temu, da gre sicer za tradicionalno B2B ali business to business platformo.
Oglaševanje na Facebooku za dodaten učinek
Facebook kot ena najbolj frekventno obiskanih platform z več kot milijardo dnevnih uporabnikov ter naraščanjem njihovega števila predstavlja zares velik trg, ki ga je vredno učinkovito nagovoriti. Seveda je zaradi tako velike frekvence že skoraj nemogoče ujeti njihovo pozornost zgolj na organski način, torej zgolj z objavljanjem, pri katerem se v eni sami minuti odvije več milijonov dogodkov, pa tudi algoritem deluje na svoj način, zato je trenutno skorajda edina zanesljiva pot oglaševanje na Facebooku. Za to storitev lahko najamemo eno izmed marketinških agencij, sicer pa je podobno kot Linkedin delavnica na voljo tudi tovrstno izobraževanje preko raznih ponudnikov.
Ugodno razmerje med vložkom in visokim dometom
Oglaševanje na Facebooku je v primerjavi z drugimi kanali med najugodnejšimi, za kar pa moramo upoštevati nekaj principov, saj z napačnimi koraki lahko tudi ustvarimo precej stroškov brez učinka. Koliko bomo namenili za oglaševanje na Facebooku, je odvisno od naše dejavnosti, panoge, tega, kar ponujamo, ne nazadnje tudi od konkurence ter drugih dejavnikov. Na primer za brezplačno prireditev se nam ne izplača veliko vlagati, če pa računamo na pridobitev novih članov, je to že bolj smiselno. Dobra stran je ta, da proračun za kampanjo lahko prilagajmo, in v kolikor prepoznamo, da bi bila druga kampanja bolj zanimiva, lahko finančni tok preusmerimo vanjo. Zelo natančno lahko določimo, kdo bo videl naše oglase, bodisi po jeziku, spolu, starostni skupini, lokaciji, demografiji, interesih ali po tem, kakšne navade ima določena oseba.
Ves čas pa bomo tudi morali za oglaševanje na Facebooku spremljati novosti in meriti uspešnost. Pravila se nenehno nadgrajujejo, upoštevati moramo tudi občutljivost določenih tematik, saj je v nasprotnem primeru lahko naš oglas tudi zavrnjen. Merili bomo sklope, kot je doseg (Reach) ali strošek glede na rezultat (Cost per Result) ali strošek na klik (Cost per Click) in druge, ki so relevantni glede na naš cilj.
Z lastnim angažmajem do poslovnih dosežkov
Če smo vodstveni kader v podjetju ali tržnik, nam izobraževanje, kot je Linkedin delavnica preko podjetij, kot je Openit, lahko pokaže, kako vključiti to orodje v svoj vsakdanjik, da nam lahko prinese veliko uspehov. S kombiniranjem usposabljanja za oglaševanje na Facebooku (ali najemom agencije za to) pa dodamo svojim prizadevanjem še dodatno dimenzijo. Oba kanala prinašata obilo priložnosti, sploh ko imamo izjemen produkt, ki na Googlu ni iskan. Strokovno usmerjanje bo zmanjšalo spodrsljaje, ki lahko nastanejo ob nevešči uporabi, in postavilo našo znamko in trgovino na pravo pozicijo.