Kakšna je ustrezna hrana za nosečnice?

Veliko žensk začne v obdobju nosečnosti več pozornosti namenjati prehranjevanju. A četudi je v tem času potrebno biti nekoliko bolj pazljiv, je v nosečnosti v resnici potrebno upoštevati enaka osnovna načela zdrave prehrane kot sicer – hrana za nosečnice naj bo zdrava, raznolika in uravnotežena, bogata tako z beljakovinami kot minerali in vitamini, osrednjega pomena pa je tudi zadosten vnos tekočin. Ustrezno prehranjevanje v tem obdobju je namreč pomembno tako za zdravje in dobro počutje nosečnice kot tudi za optimalen razvoj ploda in kasneje tudi otroka.

Zdrava mama, zdrav otrok

Hrana za nosečnice naj bo raznovrstna in naj vključuje vse priporočene skupine živil, od sadja in zelenjave, sestavljenih ogljikovih hidratov in kakovostnih beljakovin, do zmerne količine različnih vrst rastlinskih maščob. Hrana, ki jo izberemo, naj bo sezonska in lokalno pridelana, izogibati se je potrebno predelani in vnaprej pripravljeni hrani, vsaj dvakrat tedensko pa je priporočljivo poseči po ribah. Mesu v velikih količinah naj bi se, nasprotno, nosečnice izogibale, enako velja za umetna sladila in preslane jedi kot tudi alkoholne pijače in velike količine kave.

prehrana za nosečnice

Česa hrana za nosečnice ne sme vključevati?

Pravilo, da naj bi med nosečnostjo jedli za dva, že dolgo ne velja več. Veliko žensk med nosečnostjo pridobi dodatne kilograme, ki jih zadrži tudi po porodu. Zato je pomembno, da ob pomoči svoje ginekologinje že prej določite težo v nosečnosti, ustrezno vaši teži pred njo kot tudi vaši višini. V tem obdobju se velja ogibati določenim vrstam hrane, kot je denimo surovo meso vseh vrst, naj gre za ribe ali govedino – ob uživanju slednjega je namreč povečana možnost za okužbo z različnimi bakterijami. To je tudi čas, ko je potrebno opustiti slabe navade – naj gre za kajenje ali prekomerno uživanje kave in alkoholnih pijač.

 

Od pora in cvetače do orehov in pomaranč

V času nosečnosti se v telesu ženske močno poveča potreba po vitaminih in mineralih, ki so bistvenega pomena za zdravje mame kot tudi za zdrav razvoj še nerojenega otroka. Med vitamini in minerali, ki jim velja nameniti več pozornosti, je vitamin A, ki je potreben za rast otrokovih celic in nujen za razvoj srca, obtočil ter živčevja. Nujna za tvorbo in presnovo krvnih telesc ter za njihovo pravilno delovanje je tudi folna kislina ali vitamin B9. Tega naše telo ne zmore proizvajati samo, zato je pomembno, da je hrana za nosečnice bogata s folno kislino in drugimi B vitamini.

por cvetača

Prisluhnite svojemu telesu

Hrana za nosečnice mora biti bogata tudi z železom in kalcijem. Zlasti potreba po železu, pomembnemu za proizvajanje hemoglobina v krvi, je v obdobju nosečnosti še povečana. Tega najdemo v sardinah, slanikih, fižolu, slivah, breskvah, temni čokoladi, suhem sadju in cvetači. Pogosteje velja poseči tudi po hranilih z visoko vsebnostjo kalcija, ki je osrednjega pomena za razvoj kosti in zob kot tudi mišic in živčevja – po mleku, siru in drugih mlečnih izdelkih.

Kljub nasvetom in priporočilom, kakšna naj bo hrana za nosečnice in kakšna ne, pa je najpomembneje prisuhniti svojemu telesu – v obliki slabosti ali slabega počutja nam bo samo sporočilo, katera hrana mu ustreza in katera ne.