Magnezij zoper utrujenost in izčrpanost 

Nepojasnjena utrujenost in izčrpanost, vrtoglavica, omotičnost, zaspanost, krči mišic obraza in drugih delov telesa, motnje v ritmu srca … so le eni izmed simptomov, ki nam sporočajo, da našemu telesu primanjkuje minerala, imenovanega magnezij. Ta četrti najbolj zastopan mineral v človeškem telesu je osrednjega pomena za delovanje našega metabolizma, živčnega sistema ter mišic, ključen je za ohranjanje zdravih zob in kosti, pomembno vlogo pa igra tudi pri normalnemu psihološkemu delovanju. Četudi je njegovo pomanjkanje pri ljudeh z zdravimi prehranjevalnimi navadami redko, je v določenih primerih – naj gre za povečano telesno aktivnost, stres ali bolezen – njegov vnos v telo potrebno povečati.

 

Prehranska dopolnila ali skleda špinače ter oreščki?

Magnezij v zadostnih količinah lahko v svoje telo vnesemo zgolj z ustrezno in polnovredno prehrano. Živila, ki ga vsebujejo, so denimo oreščki, polnozrnate žitarice, stročnice, zelena zelenjava, krompir, mleko, perutnina, pomaranče, banane, voda ter kava in čaj.

magnezij

Priporočene dnevne potrebe telesa po njem – te znašajo približno 375 miligramov, ženske in fizično manj aktivni ljudje ga običajno sicer potrebujejo nekoliko manj – lahko zadostimo s približno 100 grami ovsenih kosmičev, s skodelico kuhane špinače, dvema rezinama rženega kruha, kavo ali skodelico kuhanega divjega riža. Kdaj torej poseči po prehranskih dopolnilih in povečati njegov vnos?

 

Ekološki magnezij brez umetnih sestavin in sladkorjev

Magnezij bi v večjih količinah v svoje telo morali vnašati fizično aktivni ljudje, ki le-tega izgubljajo med potenjem, pomemben pa je tudi zaradi nevtralizacije odvečnih mlečnih kislin, ki se v telesu nakopičijo po fizični dejavnosti. Ker se magnezij izloča z urinom, mu morajo več pozornosti posvetiti ljudje z diabetesom, povečane količine pa so priporočljive tudi za kronične bolnike, nosečnice in ljudi s srčnimi obolenji. Več naj ga zaužijejo tudi ljudje, katerih prehrana je redkeje uravnotežena in zdrava. V takih primerih velja poseči po kakovostnih in preverjenih prehranskih dopolnilih, kot je denimo ekološko pridelan magnezij brez dodanih barvil, sladil in drugih umetnih sestavin.